5 Temmuz 2009 Pazar

Emilliana Torrini

Her sene düzenlenen İstanbul Caz Festivali'nin bu yılki programını aylar öncesinden biliyordum. Genç Ozanlar teması altında gelecek olan Emilliana Torrini kızımızın konserine bileti aylar öncesinden almıştım. Biletixten aldığım için kapıdan teslim alacaktım bileti hiç sıkıntı yoktu. Bengisu ile güzel bir akşam geçiririz diye düşünmüştüm önceki senelerdeki gibi...
Aylar geçip festival vakti yaklaşırken Bengisu Bursa'daki kuzeninin nişanlanacağını, bu nişanın da konserin olduğu günü denk geldiğini söylemeye başladı. Nişana giderse bozulup bozulmayacağımı, yerine başkasını bulmamın sıkıntılı olup olmayacağını sormaya başladı. Ben de bu uyarıları dikkate alarak haftabaşından Bengisu'nun yedeğini aramaya başladım. Sonunda Selin'le anlaşıp saat 9:00'da başlayacak konserden önce saat 8:00'de İstanbul Modern'de buluşmaya karar verdik. Saat 8:30'da konser alanına giriş yapmak için Biletix gişesine gittik. Her zamanki gibi kredi kartımı uzatıp biletimi istedim, görevliler biletlerimi bulamayınca aylar öncesinden alınmış olan biletlerin nasıl olmadığını sorguladık ama görevliler Biletixin bir hata yapmış olabileceğini ifade edip bizi içeri geçirdiler. İçeri girer girmez hemen biralarımızı alalım dedik malumunuz sıralar çok uzun olabiliyorbazen... Selin kendisini konsere getirdiğim için biraları ısmarlamayı önerdi, kabul ettim. Biraları aldık konser alanının kenarındaki oturak kılıklı yerlerde birazmızı yudumlamaya başladık. Konser saati yaklaştıkça alanın dolmaması beni şaşırtmış, Emilliana'nın radyoeksen destekli popülerliğinin alana yansımadığını düşünmeye başlamıştım. Festival'in Genç Ozanlar temasından olmasına rağmen dinleyici yaş ortalamasının yüksek olması bende "demek o kadar da genç değilmiş Emilliana" fikrini geliştirdi. Olsundu, açık havada güzel bir müzik ziyafeti bizi bekliyordu.. Hem de konseri en önden izlememize engel bir kalabalık da yoktu (şaşkındım). Önce baterist çıktı peşinden de gitarist... Piyanist de sahne alınca artık Emilliana'yı bekliyordum ama... Aksaçlı piyanist piyanonun tuşlarına basıp şarkı söylemeye başlayınca şaşkınlığım bin kat arttı... Aynı anda taşlar yerine oturmaya başladı... Kapıda olmayan biletler, boş konser alanı, ortayaş üstü dinleyiciler... Selin'in çantasındaki festival programı hepsine kapak oldu... "Genç Ozan" Emilliana Torrini 15 Temmuz Salı İstanbul Modern'de...
Hepinizi beklerim, güzel olacak...

2 yorum: