20 Aralık 2009 Pazar

New York'ta Halloween

Daha gitmeden uyarmışlardı beni:

-"Halloween gecesi dışarı normal kıyafetle çıkma, kendini garip hissedersin" diye

Bunlar da her boku abartıyorlar demiştim kafamda ama bir yandan da eğlenceli bir gece olmasını umuyordum. Halloween günü güneş yavaştan az katlı binaların arkasına doğru gizlenmeye başladığında Brooklyn'deydim. Önümde garip bir bira (bknz. foto 1)... tabi bu bira geniş ailenin yalnızca bir üyesi :)...



foto 1: bira "pumpkin ale" mekan "vox pop"





Aslında ilk gözlemlerim 31 Ekim'den çok önceleri başladı. Daha şehirde ilk uzun adımlarımda kimi yerlerin önünde uçsuz sıralar görmeye başlamıştım. Sanki aybaşı Ziraat Bankası önü. Bu dükkanlar kostüm dükkanları evet sadece kostüm satıyorlar ve tahminimce yıllık cirolarının yarısını Halloween döneminde yapıyorlar. Bu işi ciddiye alan insancıklar aylar öncesinden kendi kostümlerini tasarlamaya veya kurgulamaya başlıyorlar, bireysel çalışmaların yanında grup kompozisyonları da sıkça rastlanabilen çabalardan. Biz hazırlıkları biraz daha basite indirgedik, K-Mart'tan 2 gün kala aldık kostümlerimizi %50 indirimden... Özgünlük katmak için pek fırsatımız da olmadı anlayacağınız...

Brooklyn'in bu mahallelisi hispanik ağırlıklı işçi sınıfı yeni göçmenler ama herkesten de var buralarda da. Çocuğunun elinden tutan atıyor kendini sokağa şeker ve çocuk istiyor bahane, erişkinler de keyif alıyor bu işten... Onlar da kostümlü, garip-sıradan, kötü-iyi, ucuz ve pahalı sayılabilecek kostümler üstlerinde...


Resimdekiler; solda bir kol bir bacak kolpa örümcekadam, bıdık süperman, iki adet iskelet, bir geyşa ve bir cadı sokakta ayaküstü muhabbetteler...

Bu manzaralar biraz daha cesaret veriyor kostümlü geçecek gecemiz için, yürüyüş Greenwich'ten başlayacak biz de orada olmalıyız... Evde çerçabuk kostümler giyildi, makyaj hazırlandı ve işte gecenin yıldızları karşınızda...




Evet bir Johnny Depp bir ben, ben de biliyorum :)... Kostümü getirdim İstanbul'da ilk fırsatta yeniden giyeceğim (ilk geldiğim hafta 2 gece bu gömlekle yattığımı itiraf etmek istedim bu arada, ama baksanıza, tiril tiril). Pantolon gibi görünen de bildiğiniz lastikli dondur ona göre...

İlk fotoğrafta aynadan yansıyan da Pocahontas... Kendisini Kuzey Amerika ormanlarında böyle görüntüledim (daha sayısız ve tarifsiz fotosu var Pocahontas'ın ama bu şimdilik yeter)...


Geceden fotolar için bir video hazırladım(ben değil aslında muvee hazırladı) onu da size sunmaktan gurur duyarım... Herşey mükemmel değildi o gece, korteje katılma arzumuz bariyerlerden dolayı bışa çıkarken, başka bir giriş arayışlarımız yağmurun serin tokadıyla yarım kaldı. Ama öyle yada böyle eğlenilesi bir etkinlikmiş Halloween ve iyiki de kostüm edinmişiz kendimize...



1 yorum:

bahadir dedi ki...

makyaj mı yaptin olum kiz gibi...